Дата и время

PostHeaderIcon Синаксарий в Неделю четвертую по Пасце, о разслабленном

Неделя 4-я по Пасхе, о расслабленом. Глас 3
Синаксарий в Неделю четвертую по Пасце, о разслабленном
Стихи: Глагол Христов, стягнение разслабленному:
Сице исцеление сей глагол и токмо.


В тойже день, в Неделю четвертую по Пасце, разслабленнаго память творим, и якоже подобает сицевое Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа празднуем чудо. Положися убо и сие зде, яко во время у еврей Пятдесятницы Христос содея сие: вшед бо во Иерусалим на праздник, и в пятопритворней купели быв, юже Соломон созда, яже и Овчая наречена бысть, яко во святилищи на жертву закалаемых овец, тамо внутренняя измываху. Или за еже первее тамо входящу, внегда от ангела единицею в лето вода возмущаема бе, здраву являтися. Обретает убо тамо человека, тридесять и осмь лет имуща, и в недоумении суща, кто бы ввергл в воду его лежащаго: от негоже и наказуемся, колико благое ждание и терпение. И яко понеже крещение датися имяше чистительное греха всякаго, усмотри Бог в ветхом водою содеватися чудесем, да егда оное будет, удобно приимется. Над сего убо разслабленнаго, Иара сице некако именуема, приходит Иисус, и вопрошает его. Он же неимение споспешествующаго ему предлагает. И Христос, еже о толице истаятися сему немощию ведый, глаголет: возми одр твой, и ходи. И абие здрав является: и одр на рамо взем, да не привидение дело мнится, несяше в дом свой. Субботе же сущей, возбраняемь бяше от иудей ходити. Он же Исцелившаго и предлагаше, яко рекша в субботу ходити, не ведый каков есть: Иисус бо, глаголет, народу тамо собравшуся, уклонися укрывся. По сих же обрете его Иисус во святилищи, и глаголет ему: се здрав был еси, ктому не согрешай, да не горшее что тебе будет. Сие же рекоша нецыи рещи Христу неправо глаголюще: понеже той имяше дати Иисусу ударение послежде, егда архиерею Каиафе предстояше, и горшее разслабления искушение оттуду наследити, вечным огнем, не тридесять и осмь лет токмо, но присно мучитися. Паче же показа Христос, от грех ему разслабления приключитися немощи. Не убо же всякая болезнь от грех, но и от естественна недуга, и от объядения, и неполезнства, и иных многих находит. Разумев убо разслабленный, яко Иисус есть сотворивый его здрава, Сего иудеем устрояет ведома. Они же на гнев поострившеся, искаху убити Христа, яко убо субботу разрушаше. Он же тем многая глаголаше, составляя, яко праведно и в субботу благодействовати: и яко Той Сам есть, Иже субботу рекий блюсти, яко равен есть Отцу, и якоже Он еще делает, тако и Сей. Ведомо же, яко ин сей разслабленный, онаго иже в Матфеи разслабленнаго: оно убо в храмине содеяся, и служащим оному человеком, и оставляются тебе греси, слышавшу. Сие же в притворе содеяся, и человека не имеяше, якоже глаголет священное Евангелие, и яко одр взят якоже и оный. Празднуется же ныне, за еже в Пятдесятнице и сему содеятися, якоже и еже о самаряныне и о слепом. Фому бо и мироносицы, во уверение еже из мертвых Воскресения Христова празднуем: прочая же до Вознесения: зане сия во время Пятдесятницы иже от еврей различно действова, и яко о сих Иоанн вкратце тако помяну.
Неизреченною милостию Твоею Христе Боже наш, помилуй нас.
Аминь.